Vinteren har ramt Danmark, og det er tid til at skifte til vinterdæk og sørge for, at bilen er ordentligt undervognsbehandlet. Når du rustbeskytter din Toyota, inden vinteren tager fat, så forlænger du levetiden og gensalgsværdien af din bil.
Hos Autobutler kan du sende opgaven med undervognsbehandlingen i udbud. Let og hurtigt. Er du Toyota-ejer og vil du passe godt på din bil, så den ikke begynder at ruste, så skal du sørge for at få den undervognsbehandlet med jævne mellemrum.
Prisen for at få din Toyota undervognsbehandlet afhænger af flere ting. Dels skal du sikre dig, at du vælger et værksted, som du har tillid til, og dels kan årstiden også influere på prisen. Ofte ses det, at det er billigere at få bilen undervognsbehandlet forår eller sommer. Autobutler har undersøgt gennemsnitsprisen for en undervognsbehandling af bilmærket Toyota. Prisen dækker over alle modeller og ligger i gennemsnit på :
Sammenlign og spar* | Du sparer i gennemsnit* | |
---|---|---|
1.350 kr. | 19% | |
Spar i gennemsnit* | ||
1.350 kr. / 19% |
Brug vores værkstedsportal til at indhente skriftlige tilbud, så er du samtidig sikret FDM’s stikprøvekontrol og 3 års reparationsgaranti. Med Autobutler er det nemt at finde det rigtige værksted til en fair pris. Klik for at få tilbud.
Få din Toyota undervognsbehandlet
Alle biler, også Toyota, har brug for rustbeskyttelse - især i det omskiftelige og våde danske vejr. Det gælder også, hvis bilen er helt ny.
Det er således en forkert opfattelse, at nye biler ikke behøver at blive undervognsbehandlet de første par år. For godt nok er din Toyota blevet rustbeskyttet på fabrikken, men problemet er bare, at bilen er så udsat i det danske vejr, at fabriksbehandlingen sjældent er god nok til at kunne modstå fugt, skiftende temperaturer og al det vejsalt, som hen over vinteren strøs ud på vejene.
Hvad omfatter en undervognsbehandling?
Fagfolk råder alle bilejere til mindst hvert andet år at få bilen rustbehandlet. Det tilrådes endvidere, at man vælger en professionel undervognsbehandling og ikke selv giver sig i kast med opgaven.
Hvis din Toyota ikke bliver korrekt rustbehandlet, kan det give alvorlige skader både i undervognen og i bilens hulrum. Især sidstnævnte forhold er problematisk, da man først alt for sent opdager begyndende rustdannelser de steder på bilen, som ikke er synlige.
Vil du have garanti for, at rustbeskyttelsen foretages korrekt, så vælg et af de anerkendte rustbeskyttelsescentre, som er underlagt løbende kontrol fra eksempelvis Autobutler.
Undervognscentrene tilbyder forskellige behandlinger, men grundlæggende så omfatter det, som kaldes for en komplet behandling, nedenstående punkter:
- Bundplader og andre plastdele som eksempelvis inderskærme afmonteres
- Snavs og løstsiddende partikler fra undervognen og hjulkasser fjernes ved vask og trykluftrens
- Undervognen tørres ved hjælp af varmluft
- Undervognen undersøges for begyndende rust
- Behandling i alle vognens hulrum (vanger, paneler, klapper og døre) med rustbeskyttelse
- Behandling af bundplader og hjulkasser med rustbeskyttelse
- Alle sprøjtehuller proppes
- Bilen vaskes og aftørres og samtidig fjernes al overskydende rustbeskyttelse fra lak og andre steder
- Undervognsbehandlingen afsluttes med, at bilen stilles til afdrypning et døgns tid.
Efter sådan en omgang kan bilen køre i et par år, inden du næste gang skal havde den rustbeskyttet. Toyota anbefaler, at du får foretaget en vedligeholdelsesbehandling cirka hvert andet år.
Fakta og gode råd om rustbeskyttelse af din Toyota
Skiftende vej- og lufttemperaturer skaber fugtighed i din bil. Det gælder både sommer og vinter, og når de vejrmæssige forhold kombineres med vinterens vejsalt, så er der stor risiko for rustangreb på din Toyota. For at undgå dette skal bilen undervognsbehandles.
Den rustbehandling, som nye biler har fået på fabrikken, er sjældent en behandling, der er god nok til at kunne modstå det danske klima. Autobutler anbefaler derfor, at du får foretaget en undervognsbehandling på et undervognscenter, som lever op til Autobutlers gældende betingelser om god kvalitet og service.
Bliv ikke snydt - et seriøst værksted gemmer opgaven i et såkaldt sprøjteskema, og nogle værksteder tilbyder endda også det, som kaldes fotodokumentation. Her vil man tydeligt kunne se, om sprøjtebehandlingen er kommet helt ud i alle afkroge og ind i samtlige hulrum på din Toyota.
Behandlingstiden er som regel 1-2 dage alt inkl. Derfor er prisen derefter. Fald ikke for fristelsen til at benytte dig af et alt for billigt spottilbud. En professionel undervognsbehandling kan ikke gøres til halv pris.
Priser på reparationer af Toyota
Mere om undervognsbehandling og rustbeskyttelse
- Undgå ventetid – få rustbeskyttelse af din bil nu
- Undgå rust og skader: Giv bilen et forårstjek
- Fjern flyverust og småskrammer nu
- Gør bilen vinterklar
- Undervognsbehandling er billig om foråret
- Når det er tid til en undervognsbehandling
- Er bilen klar til vinterferie?
- Få udbedret lakskader inden vinteren
- Det koster reparationerne
- Pava og autobutler.dk i stærkt samarbejde
- Spar kassen på undervognsbehandling om sommeren
- Tager det længere tid for en dyrere bil at ruste?
- Min bil er kun 5 år gammel – alligevel er der kommet rustpletter
- Hvorfor ruster biler så hurtigt?
- Jeg har fået en ny bil - hvorfor skal jeg betale for undervognsbehandling?
- Sådan fjerner du rust fra udstødningsrøret
- Sådan beskytter du udstødningen mod at ruste