Rabat på op til 24 pct. ved ikke at vente til efteråret – og endnu mere, hvis du bruger en værkstedsportal.
Mange undervognscentre står gabende tomme om sommeren, så det er nu, man kan score kassen på en undervognsbehandling. Det viser tal fra værkstedsportalen Autobutler. Der er op til 24 pct. at spare og endnu mere, hvis man bruger en værkstedsportal.
En normalpris på en komplet undervognsbehandling på en Škoda Octavia Combi ligger typisk på 4.500-4.600 kr. Men lige nu giver flere centre klækkelige rabatter for at få gang i sprøjtepistolerne, enten nu eller lige efter ferien. Det viser en rundringning, der gav følgende priser i et geografisk afgrænset område:
- Tectyl: 3.500 kr.
- Mercasol: 3.600 kr.
- Pava: 3.700 kr.
- SUVO: 3.840 kr.
Meget tæt løb, må man sige. Tectyl-centret fortalte, det var 1.100 kr. under normalprisen, altså en besparelse på 24 pct. Pava var til gengæld villig til at udlåne en lånebil i halvanden dag for sølle 100 kr.
Få tilbud på undervognsbehandling
Tid og penge sparet på portal
Undersøgelsen tog halvanden time, så hvis man ikke er typen, der er god til at forhandle per telefon, eller hvis man har travlt og bare gerne vil spare tid, kan man udbyde arbejdet på en værkstedsportal som Autobutler. Og så er der endnu mere at spare.
På den nævnte Octavia Combi har gennemsnitsprisen på Autobutler de seneste to år været 3.381 kr., altså ca.1.200 kr. under normalprisen og 7,6 pct. lavere end gennemsnittet for de fire telefontilbud. Generelt er gennemsnittet for undervognsbehandlinger på portalen ca. 3.000 kr.
»Og de Octavia-undervognsbehandlinger, vi har trukket ud af vor database, er endda udført på alle tider af året, også i højsæsonen, som er efteråret. Rene sommerpriser havde sikkert været lavere,« siger adm. direktør Christian Legéne.
Han tilføjer, at man som forbruger på værkstedsportalen har sikkerhed for, at centret følger de standarder, som undervognskæden kræver. Autoværksteder på Autobutler er enten tilknyttet en brancheforening, er en del af en kædetilslutning, skal følge dens krav eller er genstand for løbende uvildige kontroller. Og der er brugerratings på alle værksteder og undervognscentre.