Værkstederne tilbyder 3 års garanti på alt service- og reparationsarbejde formidlet og udført gennem autobutler.dk

Med mindre andet er angivet gælder garantien både det udførte arbejde og de anvendte reservedele.

Garantien omfatter:

● Garantien gælder alene den del af arbejdet som er formidlet og udført gennem autobutler.dk.
● Garantien er uden kilometerbegrænsning.
● Garantien ydes udelukkende af dét værksted, som har udført arbejdet og er et forhold mellem kunden og værkstedet.
● Garantien følger med bilen ved evt. videresalg.
● Garantien gælder i tre år fra opgavens gennemførelse på værkstedet.

Garantien omfatter ikke:

● Skader / behov for udskiftning som skyldes almindelig slitage.
● Skader som skyldes brug af forkert brændstof, olie og andre væsker.
● Skader som skyldes færdselsuheld.
● Skader som følger af manglende eller mangelfuld service og vedligeholdelse.
● Skader som følger af unormal brug / misbrug af bilen.
● Skader som følger af deltagelse i motorløb.
● Skader som følger af andre værksteders eller egen reparation, montering af ekstraudstyr, eller ombygning af bilen.
● Brugte eller medbragte dele.
● Dæk.
● Justeringer, sporinger og indstillinger (hjul, døre m.v.).


Reklamation - sådan gør du
Reklamation over garantidækkede skader skal ske direkte hos det værksted, som har udført reparationen, senest på tre-årsdagen for opgavens gennemførelse og skal ske uden indblanding af andre værksteder. Det er kun det værksted, der har udført reparationen, som kan udbedre skaden inden for garantien. Det er vigtigt, at du gemmer det bekræftede tilbud formidlet gennem autobutler.dk og fakturaen, du har modtaget af værkstedet, da disse to dokumenter tilsammen udgør garantibeviset. Når du kontakter værkstedet med en evt. reklamation, kan du informere autobutler.dk på info@autobutler.dk. Vi kan ofte hjælpe dig i den videre dialog.

FDM

Værksteder kvalitetskontrolleres af FDM

Vores mål er, at alle bilejere skal føle sig trygge, når de afleverer bilen på værksted. Vi stiller derfor høje krav til værkstederne på autobutler.dk for at sikre dig den bedst mulige kvalitet.

Værkstederne bliver kvalitetskontrolleret af FDM. Hvis værkstedet ikke overholder kvalitetskravene, ekskluderes værkstedet fra Autobutler.

FDMs kvalitetskontrollerer med Værkstedskontrol, Periodisk kontrol og Rustbeskyttelseskontrol. Værkstedskontrol og Periodisk kontrol sker uanmeldt på værkstedet, hvor FDM gennemgår om værkstedet lever op til kvalitetskravene, som blandt andet inkluderer:

• Modtagelse af kunden og kontrol af aftalegrundlag
• Kontrol af service/reparation
• Gennemgang af arbejdsgange og værktøjskontrol
• Fysiske forhold

Rustbeskyttelseskontrol udføres på et af FDMs testcentre, hvor tilfældig udvalgte opgaver kontrolleres af FDM.

En bestået Værkstedskontrol eller Periodisk kontrol er gyldig indtil en ny Værkstedskontrol eller Periodisk kontrol er udført - dog maksimum i 12 måneder.

Du kan til enhver tid se hvilke værksteder, der har fået udført og bestået en FDM Værkstedskontrol på værkstedernes profilsider og tilbud på autobutler.dk.

Kontrolskema for FDM Værkstedskontrol

Kontrolskema for FDM Periodisk Kontrol

Hvor ofte bliver værkstederne kontrolleret?

Hvad sker der, hvis værkstedet ikke ønsker at blive kontrolleret?

Hvad er en bestået værkstedskontrol?

Hvad er en bestået periodisk eller Rustbeskyttelseskontrol

Hvordan kan jeg se, at værkstedet er kvalitetskontrolleret af FDM?

Autobutlers kvalitetskrav til værksteder

  • Værkstedet skal bestå en årlig, uvildig kvalitetskontrol udført af FDM.
  • Hvis værkstedet dumper en kvalitetskontrol grundet grove fejl og mangler ophører samarbejdet med værkstedet øjeblikkeligt.
  • Værkstedet skal yde minimum 36 måneders garanti på arbejde formidlet via autobutler.dk.
  • Værkstedet skal overholde FDMs Reparationsaftale og kendelser fra Ankenævn for biler.
  • Før et værkstedsbesøg specificerer værkstedet et skriftligt tilbud på det ønskede arbejde.
  • Værkstedet forpligter sig til, at tilbud og gennemført arbejde sker i henhold til producentens forskrifter, at anvende reservedele i OEM-godkendt kvalitet og at sikre at eventuelle garantier på bilen opretholdes.
  • Værkstedet forpligter sig til at kontakte bilejeren, hvis der opstår arbejde, som ligger ud over det på forhånd aftalte.
  • Ekstraarbejde må kun sættes igang, hvis bilejeren på forhånd har accepteret dette.
  • Værkstedet gennemgår faktura når bilejeren henter bilen (alle gebyrer og afgifter skal være synlige for bilejeren).
  • Bilejere kan efter en gennemført reparation eller service på værkstedet, via autobutler.dk, bedømme værkstedet med en til fem stjerner. Hvis værkstedet, baseret på minimum 10 modtagne bedømmelser ikke har opnået en gennemsnitlig score på mindst 4,0, kan Autobutler kræve at værkstedet får udført en FDM kvalitetskontrol eller vælge at ophøre samarbejdet med værkstedet.

FDM's reparationsaftale

● Udskiftede dele ønskes gemt/forevist efter reparation.
● Hvis det viser sig, at den anførte pris vil blive overskredet, skal jeg underrettes inden arbejdet fortsættes.
● Intet arbejde ud over det aftalte må påbegyndes uden min tilladelse.
● Faktura skal angive reparationens omfang, arbejdsløn og anvendte reservedele.
● Faktura ønskes gennemgået ved afhentning af bilen.

Kvalitetsstempel

Få tilbud nær dig

Vi har 276 kvalitetsværksteder klar til at hjælpe.