Med mindre andet er angivet gælder garantien både det udførte arbejde og de anvendte reservedele.
Garantien omfatter:
● Garantien gælder alene den del af arbejdet som er formidlet og udført gennem autobutler.dk.
● Garantien er uden kilometerbegrænsning.
● Garantien ydes udelukkende af dét værksted, som har udført arbejdet og er et forhold mellem kunden og værkstedet.
● Garantien følger med bilen ved evt. videresalg.
● Garantien gælder i tre år fra opgavens gennemførelse på værkstedet.
Garantien omfatter ikke:
● Skader / behov for udskiftning som skyldes almindelig slitage.
● Skader som skyldes brug af forkert brændstof, olie og andre væsker.
● Skader som skyldes færdselsuheld.
● Skader som følger af manglende eller mangelfuld service og vedligeholdelse.
● Skader som følger af unormal brug / misbrug af bilen.
● Skader som følger af deltagelse i motorløb.
● Skader som følger af andre værksteders eller egen reparation, montering af ekstraudstyr, eller ombygning af bilen.
● Brugte eller medbragte dele.
● Dæk.
● Justeringer, sporinger og indstillinger (hjul, døre m.v.).
Reklamation - sådan gør du
Reklamation over garantidækkede skader skal ske direkte hos det værksted, som har udført reparationen, senest på tre-årsdagen for opgavens gennemførelse og skal ske uden indblanding af andre værksteder. Det er kun det værksted, der har udført reparationen, som kan udbedre skaden inden for garantien. Det er vigtigt, at du gemmer det bekræftede tilbud formidlet gennem autobutler.dk og fakturaen, du har modtaget af værkstedet, da disse to dokumenter tilsammen udgør garantibeviset. Når du kontakter værkstedet med en evt. reklamation, kan du informere autobutler.dk på info@autobutler.dk. Vi kan ofte hjælpe dig i den videre dialog.
Vores mål er, at alle bilejere skal føle sig trygge, når de afleverer bilen på værksted. Vi stiller derfor høje krav til værkstederne på autobutler.dk for at sikre dig den bedst mulige kvalitet.
Værkstederne bliver kvalitetskontrolleret af FDM. Hvis værkstedet ikke overholder kvalitetskravene, ekskluderes værkstedet fra Autobutler.
FDMs kvalitetskontrollerer med Værkstedskontrol, Periodisk kontrol og Rustbeskyttelseskontrol. Værkstedskontrol og Periodisk kontrol sker uanmeldt på værkstedet, hvor FDM gennemgår om værkstedet lever op til kvalitetskravene, som blandt andet inkluderer:
• Modtagelse af kunden og kontrol af aftalegrundlag
• Kontrol af service/reparation
• Gennemgang af arbejdsgange og værktøjskontrol
• Fysiske forhold
Rustbeskyttelseskontrol udføres på et af FDMs testcentre, hvor tilfældig udvalgte opgaver kontrolleres af FDM.
En bestået Værkstedskontrol eller Periodisk kontrol er gyldig indtil en ny Værkstedskontrol eller Periodisk kontrol er udført - dog maksimum i 12 måneder.
Du kan til enhver tid se hvilke værksteder, der har fået udført og bestået en FDM Værkstedskontrol på værkstedernes profilsider og tilbud på autobutler.dk.
● Udskiftede dele ønskes gemt/forevist efter reparation.
● Hvis det viser sig, at den anførte pris vil blive overskredet, skal jeg underrettes inden arbejdet fortsættes.
● Intet arbejde ud over det aftalte må påbegyndes uden min tilladelse.
● Faktura skal angive reparationens omfang, arbejdsløn og anvendte reservedele.
● Faktura ønskes gennemgået ved afhentning af bilen.