Johnny Laursen, Jan Lehrmann og Kenneth Andersen investerer i værkstedsportalen Autobutler
Tre kendte og stærke navne i medie- og bilbranchen, Johnny Laursen, Jan Lehrmann og Kenneth Andersen, er via kapitalindskud fra deres fælles investeringsselskab JL Ventures blevet medejere af den kun to år gamle værkstedsportal Autobutler. Kapitalstyrkelsen skal styrke og accelerere Autobutlers vækst. Trekløveret har tidligere været med til at forandre bilscenen i Danmark. Johnny Laursen er iværksætteren bag Bil Markedet og Bil Magasinet (Benjamin Media), mens trekløveret alle har været med fra starten af Bilbasen og senere involveret i Bil Info. Bil Markedet, Bilbasen og Bil Info er i dag solgt til Ebay, mens Benjamin Media er solgt til Bonnier.
Internationalt potentiale
"Vi investerer i Autobutler, fordi det er en unik platform, som skaber et rigtigt godt overblik på et ellers uigennemsigtigt marked. Det er i den grad en win-win mellem værksteder og forbrugere, siger Jan Lehrmann. Og så er der et kæmpestort potentiale i Autobutler," skønner Kenneth Andersen: "Det er en meget ”ren” service, som er let at forstå. Det gør konceptet meget skalerbart, også internationalt. Og det ser vi meget på, når vi investerer."
Stor dag for Autobutler
"Det er en stor dag for Autobutler", siger det unge firmas partner og medstifter Peter M. Oxholm Zigler. "Da vi startede forretningen i starten af 2010, var det med ambitionen om at tilføre værdi til markedet. Vi ville hjælpe værkstederne til nye kunder på en let og internetbaseret måde. Desuden ville vi give bilejerne den nødvendige information til at træffe det rette værkstedsvalg, fortæller han."
Starten har ikke været uden problemer:
"Vi har mødt en del modstand i branchen, men vi står i dag med et bomstærkt produkt. Det udgør et helt centralt værktøj for rigtig mange værksteder, når det gælder at få nye kunder via internettet," påpeger han.
Autobutler skaber værdi
"Der er i dag ikke længere tvivl om, at Autobutler skaber værdi for værkstederne. Det er 550 tilfredse værksteder og 22.000 formidlede opgaver bevis på i dag. Kundetilfredsheden er særdeles høj hele vejen rundt, og det er dét der er vores drivkraft og berettigelse," siger Peter Michael Oxholm Zigler. Det har hele tiden stået klart for iværksætterne bag Autobutler, at der ville komme et tidspunkt, hvor Autobutler skulle bringes videre i samarbejde med kompetente og erfarne investorer med det rette netværk. "Derfor er vi utroligt glade for vores nye medejere og er ikke i tvivl om, at vi har fundet den optimale samarbejdspartner."
"Autobutler-konceptet har aldrig været stærkere, end det er nu, og vores ambitioner for fremtiden er skyhøje. Med tilførelsen af de stærke ressourcer er det målsætningen, at endnu flere af autobranchens interessenter får øjnene op for mulighederne i Autobutler," slutter Peter Michael Oxholm Zigler.