"Autobutler er den klareste stjerne på iværksætter-himlen."
Sådan lyder vurderingen fra juryen, der i går kårede Autobutler som vinder af start-up-kategorien ved EY Entrepreneur Of The Year, som er Danmarks og verdens mest anerkendte vækstskaberkonkurrence. Prisen kommer efter et år med store internationale investeringer og ikke mindste et succesfuldt samarbejde med eBay i Tyskland.
Om EY Entrepreneur Of The Year
EY Start-up 2014 er en del af verdens største konkurrence for entreprenører og vækstvirksomheder, og den mest eftertragtede danske pris for danske vækstvirksomheder. Den tildeles virksomheder, som skaber vækst – og som er kendetegnet ved et stort ambitionsniveau, gennemslagskraft og iværksætterånd. Så det er selvfølgelig en stor anerkendelse af vores arbejde og vores koncept med at skabe gennemsigtighed på markedet og værdi for bilejere og værksteder.
”Danskerne har taget internet til sig, når de skal finde et bilværksted. Alene i november var der således over 105.000 bilejere på Autobutler. Mange af dem er blevet kunder hos de tilknyttede værksteder – og har givet en brugerbedømmelse så andre potentielle bilejere kan til- eller fravælge værkstedet”.
Stærkt felt af Start-up virksomheder
”Vi har brug for stærke iværksættere, hvis vi også fremover skal være konkurrencedygtige. Iværksættere skaber vækst, nye job og står for en stor del af den innovation, som vi skal leve af. Dem var der heldigvis også flere af i dette års start-up kategori, men det mest strålende eksempel var Autobutler”, siger Søren Friis Larsen, markedsdirektør i Dansk Erhverv.