Find svar på spørgsmål omkring undervognsbehandling og rustbeskyttelse
- Hvad er undervognsbehandling?
- Hvad er forskellen mellem en undervognsbehandling og en rustbeskyttelse?
- Hvilken undervognsbehandling / rustbeskyttelse er bedst?
- Hvorfor skal jeg undervognsbehandle rustbeskytte min bil?
- Hvor ofte skal jeg undervognsbehandle min bil?
- Hvordan udføres en undervognsbehandling / rustbeskyttelse?
- Hvor kan jeg få undervognsbehandlet min bil?
- Hvad koster en undervognsbehandling?
- Derfor skal du booke undervognsbehandling / rustbeskyttelse gennem Autobutler
Hvad er undervognsbehandling?
En undervognsbehandling er en behandling der beskytter bilens bærende dele mod rust. Biler i Danmark er ekstra udsatte på grund af det fugtige vejr og det store forbrug af salt og grus i vintermånederne. Det gælder også elbiler.
De fleste biler er ikke produceret til Danmark, derfor opfordrer mange mekanikere til at du rustbeskytter bilen - også selvom bilen er ny. Du kan med fordel sammenligne tilbud på undervognsbehandling.
Du kan lige nu sammenligne tilbud på undervognsbehandling med førende rustbeskyttelses mærker som PAVA, Dinitrol, SUVO og Tectyl.
Hvad er forskellen mellem undervognsbehandling og rustbeskyttelse?
Rustbeskyttelse er som oftest noget, man ordner på fx en skærm, eller dele af bilens karrosseri for eksempel med rustbeskyttelse fra en sprayflaske. En komplet undervognsbehandling er derimod en omfattende opgave som tager flere dage, og kræver at rustbeskyttelsescenteret afmontere dele fra bilen, og bruger et fast sprøjteskema til din bil. Til gengæld kan du så være sikker på at alle bærende dele helt inde i den centrale del af karosseriet er blevet smurt med den tyktflydende væske, der beskytter mod rust.
Forskellen mellem undervognsbehandling- og rustbeskyttelsesmærker
Mærke | Beskrivelse | Tilbud |
---|---|---|
PAVA | Første gangs behandling - Undervognsbehanding - Rustbeskyttelse - Genbehandling - Lyddæmpning - Også El og hybrider - Med sprøjteskema | Få tilbud |
Dinitrol | Første gangs behandling - Undervognsbehanding - Rustbeskyttelse - Genbehandling - Lyddæmpning - Også El og hybrider - Med sprøjteskema | Få tilbud |
SUVO | Første gangs behandling - Undervognsbehanding - Rustbeskyttelse - Genbehandling - Lyddæmpning - Også El og hybrider - Med sprøjteskema | Få tilbud |
Tectyl | Første gangs behandling - Undervognsbehanding - Rustbeskyttelse - Genbehandling - Lyddæmpning - Også El og hybrider - Med sprøjteskema | Få tilbud |
Der er faktisk ikke meget forskel på de førende mærker. Hos Autobutler ønsker vi dog stadig at hjælpe dig med at finde det tilbud du ønsker. Du kan hvis du vil, specificere hvilket mærke du fortrækker.
Hvilken undervognsbehandling eller rustbeskyttelse er bedst?
Hos Autobutler kan du sammenlign tilbud og spare penge på undervognsbehandling med PAVA, SUVO, Dinitrol eller Tectyl, som følger modelspecifikke sprøjteskema til alle biler. Alle vores værksteder er FDM-kontrollerede.
Hvorfor skal jeg undervognsbehandle eller rustbeskytte min bil?
Er din bil garanteret imod rustskader?
En undervognsbehandling anbefales på grund af det danske vejr med fugtige veje om vinteren fordi de færreste biler har den ekstra rustbeskyttelse fra fabrikkens side.
Undervognsbehandling eller rustbeskyttelse af El og Hybrid biler?
Elbiler og Hybridbilers undervogn udsættes også for det danske vejr. Du skal derfor vide at undervognsdele, karosseriet, bremserør og hjulførende dele bør rustbeskyttes lige som på benzin- og dieselbiler.
De førende rustbeskyttelsesmærker udvikler sprøjteskema til alle biler, så din elbil eller hybridbil får den bedste rustbeskyttelse eller udervognsbehandling.
Hvor ofte skal jeg undervognsbehandle min bil?
Det kommer an på (1) det rustbeskyttelsesmærke du ønsker at bruge og dets krav til opretholdelsen af mærkets garanti, (2) bilens alder og (3) årligt forbrug.
Tommelfingerreglen er at en undervognsbehandling holder i gennemsnit to til tre år hvis du ønsker at holde på den garanti du får fra rustbeskyttelsesmærket (OBS. forskellige mærker har forskellige krav. Du bør derfor undersøge hvad der passer konkret til din bil).
Hvordan undervognsbehandler og rustbeskytter en bil?
Undervognsbehandling | |
---|---|
Step 1 | Værkstedet gennemgår bilens undervogn og det eksisterende beskyttelseslag |
Step 2 | Bilens undervogn og alle dele specificeret af sprøjteskemaet klargøres for behandlingen |
Step 3 | beskyttelsen påføres efter sprøjteskemaets instruktioner |
Step 4 | De afmonteret dele tilbagemonteres og bilen får lov til at tørre af |
Processen tager ca. 2-3 dage, du kan derfor gennem Autobutler ønske et værksted der tilbyder låne bil.
Hvor kan min bil blive undervognsbehandlet?
Skal du have din bil undervognsbehandlet nær dit hjem eller arbejde? Få tilbud via Autobutler. Sammenlign tilbud fra lokale værksteder (bedømmelser, afstand og pris).
Hvad koster en undervognsbehandling?
Priser på undervognsbehandlinger varierer baseret på følgende variabler
* Rustbeskyttelses/undevognsbehandlings mærket
* Bilens størrelse
* Bilmodeller
* Undervognsbehandlingen: (1) Første gangs behandling, (2) Genbehandling iht. specificeret krav, (3) Genbehandling uden for specificeret krav
* Valg af tibehør: *(1) lånebil, (2) lyddæmpningsbehandling, (3) andre extra tilvalg
Få tilbud gennem Autobutler og spar penge på undervognsbehandling med PAVA, Dinitrol, SUVO og Tectyl udført af FDM-kontrollerede værksteder.
Derfor skal du booke undervognsbehandling rustbeskyttelse gennem Autobutler
- Sammenlign lokale værksteder
- Vælg præcis den behandlingstype, der passer din bil. Vælg blandt førende mærker såsom: PAVA, Dinitrol, SUVO, Tectyl og Mercasol.
- Vi hjælper dig med at sammenligne online tilbud, når din bil skal rustbeskyttes
- Alle værksteder stikprøvekontrolleres hos FDM
- Du får alle tilbud på skrift
- Vi giver dig ekstra sikkerhed med vores FDM-godkendte garanti
- Du undgår ventetid, og kan trygt bestille tid online, når det passer dig
- Vi giver dig prismatch - finder du et billigere tilbud, så matcher vi prisen.