Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Subaru
Opgave | Sammenlign og spar* | Du sparer i gennemsnit* | |
---|---|---|---|
Dæk, hjul & hjulskifte | 688 kr. | 51% | |
Olieskift | 886 kr. | 53% | |
Styretøj & undervogn | 710 kr. | 20% | |
Opgave | Spar i gennemsnit* | ||
Dæk, hjul & hjulskifte | 688 kr. / 51% | ||
Olieskift | 886 kr. / 53% | ||
Styretøj & undervogn | 710 kr. / 20% |
Bestil hjulskifte online. Du får skiftet hjul, tjekket dæktryk og visuel kontrol af bl.a. bremserne. Husk at medbringe de hjul, som skal monteres.
Bestil montering af dæk online. Du medbringer dæk til montering på dine fælge. Værkstedet tjekker dækmønster og bremser, inden dine hjul monteres.
Køb dine dæk online inkl. montering og få skarpe priser på populære mærker som Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli m.fl.
Bestil serviceeftersyn med stempel i servicebogen. Du får en komplet gennemgang af din bil efter producentens forskrifter. Værkstedet skifter alle krævede dele så bilens garanti er sikret.
Subaru er en japansk bilproducent, der blev grundlagt i 1953. Navnet på mærket blev ikke valgt tilfældigt, da det betyder "at komme sammen" på japansk. Faktisk er dets logo, der repræsenterer seks stjerner, et ekko af sammenslutningen af seks virksomheder i Fuji Heavy Industries-gruppen, Subarus moderselskab.
I februar året efter præsenterede Fuji Heavy Industries-gruppen sin første prototype, Subaru P-1 eller 1500. Den første japanske bil med et selvbærende karosseri.
Et par år senere, i 1958, lancerede Subaru sin første masseproducerede bil, den lille 360. Takket være sin ekspertise inden for luftfart, appellerede 360 til disse brugere takket være en begrænset pris og en fjervægt på kun 385 kg. Dens succes er sådan, at 360 vil blive importeret til USA i 1968 og produceret indtil 1970 med i alt 400.000 producerede enheder.
Motorsport har i høj grad bidraget til Subaru-mærkets succes. Faktisk deltog den japanske producent i World Rally Championship for første gang i 1990 med Subaru Legacy. Debuten for mærket i Rally er lovende, da Subaru året efter indtager 2. pladsen i Rally Sweden, og i 1993 tager den sin første sejr i Rally New Zealand.
Det var dog i 1993, at alt ændrede sig, da mærket besluttede at erstatte Subaru Legacy i verdensmesterskabet i rally med en helt ny model, der ville blive ikonisk, Subaru Impreza. Takket være en lettere vægt og en kortere akselafstand nyder Imprezaen meget bedre adræthed end Subaru Legacy på trods af at den er udstyret med samme motor.
Med Impreza vandt Subaru tre på hinanden følgende konstruktørtitler i 1995, 1996 og 1997, derefter tre kørertitler med legender som Colin McRae i 1995, Richard Burns i 2001 og norske Petter Solberg i 2003.
Alle disse sejre og titler i verdensmesterskabet i rally vil bidrage til at ændre billedet af mærket, der indtil da blev set som et ret kedeligt mærke, med modeller mere kendt for deres holdbarhed end for deres præstationer.
Innovation er kernen i Subarus strategi. Det er faktisk det første bilmærke, der har integreret firehjulstræk i et produktionskøretøj. Denne teknologi er mere almindeligt omtalt som firehjulstræk.
Firehjulstræk vil blive et af Subarus varemærker, da det vil udstyre de fleste af disse modeller.