Skal din Renault på værksted?

Sammenlign priser på reparationer og service til din Renault

4.6 (8.015)
  • Få tilbud fra 267 uafhængige værksteder
  • Spar op til 50%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Renault skal på værksted
Renault
  • Du sparer op til 50%* når du reparerer eller servicerer din Renault gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Renault

Så meget sparer bilejere på Renault reparationer og service

Priser og besparelser for de viste bilmærker, er baseret på et gennemsnit af forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Spar i gennemsnit*
Aircondition 843 kr. / 51%
Andre opgaver 754 kr. / 25%
Anhængertræk 1.640 kr. / 19%
Batteri 492 kr. / 17%
Bilpleje 2.081 kr. / 75%
Bremser 914 kr. / 21%
Dæk, hjul & hjulskifte 730 kr. / 52%
Elektrisk arbejde 692 kr. / 23%
Fejlsøgning 941 kr. / 77%
Firehjulsudmåling & sporing 582 kr. / 42%
Gearkasse 1.421 kr. / 19%
Kobling 2.151 kr. / 23%
Lille Serviceeftersyn 1.299 kr. / 55%
Motor 2.263 kr. / 22%
Olieskift 866 kr. / 49%
Rudeskift & stenslag 865 kr. / 20%
Rustbeskyttelse / Undervognsbehandling 1.170 kr. / 17%
Serviceeftersyn 1.021 kr. / 24%
Styretøj & undervogn 795 kr. / 27%
Støddæmpere & affjedring 1.039 kr. / 23%
Syn og synstjek 939 kr. / 68%
Tandrem & taktkæde 1.890 kr. / 23%
Tilbehør & ekstraudstyr 598 kr. / 27%
Udstødning 1.387 kr. / 20%

Service og reparation af Renault

Mest populære service og reparationer

Lige nu priser fra 199 kr.*
4.7 (19.455)
Spar i gennemsnit 66%*

Bestil hjulskifte online. Du får skiftet hjul, tjekket dæktryk og visuel kontrol af bl.a. bremserne. Husk at medbringe de hjul, som skal monteres.

Lige nu priser fra 450 kr.*
4.7 (1.093)
Spar i gennemsnit 57%*

Bestil montering af dæk online. Du medbringer dæk til montering på dine fælge. Værkstedet tjekker dækmønster og bremser, inden dine hjul monteres.

Spar i gennemsnit 762 kr.*
4.6 (11.203)
Spar i gennemsnit 54%*

Køb dine dæk online inkl. montering og få skarpe priser på populære mærker som Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli m.fl.

Spar i gennemsnit 899 kr.*
4.5 (30.542)
Spar i gennemsnit 24%*

Bestil serviceeftersyn med stempel i servicebogen. Du får en komplet gennemgang af din bil efter producentens forskrifter. Værkstedet skifter alle krævede dele så bilens garanti er sikret.

Bedømmelser af Renault Service eller Reparationer

H.M Auto - Bosch Car Service
18-12-24
God service, alt til aftalt pris og aftalt tid.
Thomas P.
Renault Twingo (2017)
Thor Autocenter - CarSpot
16-12-24
God og hurtig service ikke sidste gang jeg bruger dem.
Jannick L.
Renault Captur (2020)
Magneti Marelli - Checkstar værksted Frederikssund (Bilhuset-engmark A/S)
11-12-24
Super flink og rigtig god service. De var så flinke og kunne hjælpe mig med en låne bil, selvom...
Pernille S.
Renault Clio (2018)
Renault

Det franske bilmærke Renault blev grundlagt i 1899 af de tre brødre Louis, Fernand og Marcel Renault.

Brødrene havde allerede på daværende tidspunkt skabt masser af opmærksomhed omkring sig selv. De havde nemlig bygget en vogn af træ, som kunne ses i gaderne i Paris.

Marcel Renault kastede sig over motorsporten, men døde i 1903 i en alder af bare 31 år. Dødsårsagen var kvæstelser, som han havde pådraget sig under et motorløb fra Paris til Madrid. Også Fernand Renault døde i 1909 i en relativ ung alder. Han blev 44 år.

Efter de to brødres død fortsatte Louis Renault med at lede bilfabrikken indtil sin død i 1944.

Innovation fra de tidlige år

Renault formåede tidligt at skrive sig ind i historiebøgerne, da fabrikkens entreprenante teknikere stod bag opfindelsen af drivakslen, tændrøret og turboladeren.

Snart kunne virksomheden ekspandere, og Renault-brandet blev hurtigt endnu mere kendt takket være et parisisk taxa-selskab, som i 1906 begyndte at købe biler fra Renault.

Fremgang i mellemkrigstiden

Louis Renault’s deltagelse under fransk flag i 1. Verdenskrig gav ikke kun Hr. Renault en rang af officer. Han blev også hædret i Æreslegionen. Alt sammen var formentlig medvirkende til, at Renault faktisk oplevede vækst og yderligere fremgang selv i de svære, internationale kriseår mellem de to verdenskrige.

I 1930'erne åbnede Renault Europas mest moderne bilfabrik med den længste produktionslinje, som verden nogensinde havde set. Det skete på øen Séguin. Under den tyske besættelse i 2. Verdenskrig blev fabrikken brugt til fremstilling af krigsmateriel.

Louis Renault blev anklaget for at samarbejde med tyskerne, men døde i 1944 under uklare omstændigheder, mens han ventede på at komme for en domstol.

Genoptagelse af bilproduktionen og udvidelse i Europa

I 1945, ved afslutningen af 2. Verdenskrig, blev Renault som det eneste selskab i Frankrig nationaliseret.

Under krigen var den første bilmodel i al hemmelighed blevet udviklet. Da den kort tid efter krigen rullede af samlebåndet blev den en så stor succes, at Renault i de kommende år frem mod slutningen af 1940’erne blev Frankrigs største fabriksvirksomhed.

I 1949 blev Renault den første udenlandske repræsentant, der åbnede en filial i tyske Baden-Baden, og i en lang årrække var Renault den største bileksportør til det tyske marked.

Den vellykkede ekspansion på det tyske marked førte til, at Renault senere opnåede samme succesrater i andre lande. Det gjaldt bl.a. i Spanien, og efter flere strategiske opkøb og fusioner begyndte Renault også at fremstille både lastbiler og traktorer.

Ud fra Renault-fabrikkerne rullede der flere og flere biler, og i 1970’erne blev salgstallene fordoblet til 2 millioner solgte biler. Det var især modellen Renault 5, som blev en kæmpe succes i hele Europa, og med senere lanceringer af modeller, som Renault 16 og Renault 12, var den franske bilproducent i stand til at holde fast i den førende internationale markedsposition.

Krise og krisestyring

Efter en årrække med succes og fremgang ramte krisen Renault i midten af 1980'erne. Renault måtte nu betale af på en milliardgæld, og virksomheden led store tab. Krisen resulterede også i, at Renault måtte gennemføre store besparelser. Massefyringer fandt sted, samtidig med at dele af virksomheden blev solgt fra. I et forsøg på at komme ud af krisen udviklede Renault nye modeller som Renault Fuego, Renault 25 og Renault Espace, der med stor bevågenhed blev præsenteret på markedet.

Bestsellers og succes på det tyske marked

I slutningen af 1980’erne begyndte udviklingen igen at gå i den rigtige retning, og lanceringen af Renault 19 blev i 1988 et historisk vendepunkt for den franske bilgigant. Mellemklassebilen fra Renault blev med salgstal på 100.000 i 1991 og 1992 den mest solgte importbil på det tyske marked i årene fra 1990-1994.
Små og mellemstore biler fra den franske bilgigant blev taget godt imod af markedet. Det gjaldt især i Tyskland. Her var efterfølgeren til Renault R5 fra 1972, og senere også den næsten lige så populære Renault Clio fra 1990, med til at manifestere Renaults position på det tyske marked.

Renault havde i disse år fokus på at fremstille små, teknisk stærke og visuelt flotte biler. Det resulterede i, at Renault sendte modeller som Renault Twingo samt Twizy, Zoe, Influcence og Kangoo på gaden. Flere af disse modeller var såkaldte elbiler, og dermed førte den innovative udvikling blandt Renaults ingeniører til, at den franske bilkoncern fik del i det nye marked for elbiler.

I klassen for mere kompakte modeller er både Renault Mégane og Renault Laguna gået hen og blevet to meget populære modeller. Renault fremstiller også SUV'er, som i dag er inspireret af Renualt Espace, som var den første luksusbil, Renault sendte på gaden tilbage i 1984. Espace blev erstattet af Renault Scénic i 1996. Seneste har Renault med lanceringen af Xmod og Captur-modellerne sendt nye biltyper på markedet med nogle flotte og attraktive former.