Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Mercedes Benz
Opgave | Sammenlign og spar* | Du sparer i gennemsnit* | |
---|---|---|---|
Aircondition | 795 kr. | 52% | |
Andre opgaver | 1.113 kr. | 28% | |
Anhængertræk | 1.970 kr. | 20% | |
Batteri | 597 kr. | 20% | |
Bilpleje | 1.853 kr. | 68% | |
Bremser | 1.251 kr. | 25% | |
Dæk, hjul & hjulskifte | 898 kr. | 54% | |
Elektrisk arbejde | 978 kr. | 23% | |
Fejlsøgning | 1.020 kr. | 80% | |
Firehjulsudmåling & sporing | 755 kr. | 50% | |
Gearkasse | 1.096 kr. | 20% | |
Kobling | 2.527 kr. | 19% | |
Lak- og malerarbejde | 994 kr. | 25% | |
Lille Serviceeftersyn | 1.866 kr. | 62% | |
Motor | 2.106 kr. | 24% | |
Olieskift | 981 kr. | 50% | |
Rudeskift & stenslag | 1.349 kr. | 26% | |
Rustarbejde | 153 kr. | 36% | |
Rustbeskyttelse / Undervognsbehandling | 1.488 kr. | 20% | |
Serviceeftersyn | 1.097 kr. | 23% | |
Styretøj & undervogn | 1.190 kr. | 30% | |
Støddæmpere & affjedring | 1.394 kr. | 25% | |
Syn og synstjek | 949 kr. | 75% | |
Tandrem & taktkæde | 3.014 kr. | 24% | |
Udstødning | 1.348 kr. | 17% | |
Opgave | Spar i gennemsnit* | ||
Aircondition | 795 kr. / 52% | ||
Andre opgaver | 1.113 kr. / 28% | ||
Anhængertræk | 1.970 kr. / 20% | ||
Batteri | 597 kr. / 20% | ||
Bilpleje | 1.853 kr. / 68% | ||
Bremser | 1.251 kr. / 25% | ||
Dæk, hjul & hjulskifte | 898 kr. / 54% | ||
Elektrisk arbejde | 978 kr. / 23% | ||
Fejlsøgning | 1.020 kr. / 80% | ||
Firehjulsudmåling & sporing | 755 kr. / 50% | ||
Gearkasse | 1.096 kr. / 20% | ||
Kobling | 2.527 kr. / 19% | ||
Lak- og malerarbejde | 994 kr. / 25% | ||
Lille Serviceeftersyn | 1.866 kr. / 62% | ||
Motor | 2.106 kr. / 24% | ||
Olieskift | 981 kr. / 50% | ||
Rudeskift & stenslag | 1.349 kr. / 26% | ||
Rustarbejde | 153 kr. / 36% | ||
Rustbeskyttelse / Undervognsbehandling | 1.488 kr. / 20% | ||
Serviceeftersyn | 1.097 kr. / 23% | ||
Styretøj & undervogn | 1.190 kr. / 30% | ||
Støddæmpere & affjedring | 1.394 kr. / 25% | ||
Syn og synstjek | 949 kr. / 75% | ||
Tandrem & taktkæde | 3.014 kr. / 24% | ||
Udstødning | 1.348 kr. / 17% |
Bestil hjulskifte online. Du får skiftet hjul, tjekket dæktryk og visuel kontrol af bl.a. bremserne. Husk at medbringe de hjul, som skal monteres.
Bestil montering af dæk online. Du medbringer dæk til montering på dine fælge. Værkstedet tjekker dækmønster og bremser, inden dine hjul monteres.
Køb dine dæk online inkl. montering og få skarpe priser på populære mærker som Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli m.fl.
Bestil serviceeftersyn med stempel i servicebogen. Du får en komplet gennemgang af din bil efter producentens forskrifter. Værkstedet skifter alle krævede dele så bilens garanti er sikret.
Mercedes-Benz (Daimler-Benz AG) blev stiftet i 1926, som en fusion mellem Daimler-Motoren-Gesellschaft og Benz & Cie. Fusionen af de to virksomheder skete på et tidspunkt, hvor der havde fundet en række historiske fremskridt sted inden for automobilindustrien, og det var en periode, der havde været domineret af innovative opfindere, som Gottlieb Daimler, Carl Benz og Wilhelm Maybach.
Lige siden de første år har fortællingen om Mercedes været tæt knyttet til historien om motorsportens fremkomst og udvikling. Det startede med, at den østrigske forretningsmand og forhandler af Daimler-biler, Emil Jellinek, omkring århundredeskiftet deltog i det berømte motorløb i Nice under synonymet Mercedes.
Mercedes var datterens navn, som Jellinek benyttede ved registreringen, og sidenhen blev navnet som bekendt en integreret del af Daimler-historien. Emil Jellinek overbeviste nemlig ledelsen i Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) om, at der skulle bygges en bil med en helt ny motor, som skulle hedde Daimler-Mercedes.
Den første Daimler-Mercedes model blev overdraget til Jellinek, og kort tid efter blev 36 biler solgt til fortrinsvis forretningsmænd, der hver især måtte betale en pris på 153.000 mark for nyerhvervelsen.
De bilmodeller, som Daimler-Mercedes siden har produceret, har alle været forbundet med luksus og overklasse. Og igennem mere end 100 år har Mercedes været i stand til at holde fast i forestillingen om, at Mercedes er noget særligt. I mange år var Mercedes endda det eneste luksusbrand på bilmarkedet.
Bilerne fra Daimler-Motoren-Gesellschaft blev mere og mere populære som et resultat af en stribe vellykkede motorsportsresultater. Set med de historiske briller var det derfor også naturligt, at navnet Mercedes allerede i 1902 blev varemærkebeskyttet. Nogle år senere blev stjernen det også. Den ikoniske Mercedes-stjerne, der i dag er et af verdens mest kendte varemærker, har siden 1909 været firmaets varemærke. Oprindeligt sad stjernen på kølerproppen, og den unikke frontkølerfigur symboliserede tre elementer: Motorisering på land, til vands og i luften.
I 1930'erne var engagementet og deltagelsen inden for motorsporten med til at skabe yderligere berømmelse omkring det efterhånden velkendte brand.
Med deltagelsen i de tyske Grand Prix’er fra 1932-1939 kom Mercedes’ racerbil, ’Sølvpilen’ (’Silberpfeilen’) på alles læber. Manfred von Brauchitsch sejrede i 1932 i Berlin AVUS, hvor tyskeren kørte i en sølvgrå Mercedes, og det fik en radiospeaker til at kalde bilen for ’sølvpil’.
Efter 2. Verdenskrig fortsatte produktionen, hvor handlen i USA voksede og gik hen og blev det vigtigste internationale marked. Udviklingen manifesteredes for alvor fra 1960’erne, men i segmentet for luksusbiler udviklede både Audi og BMW i Europa, og Lexus i USA, for første gang bilmodeller, som i 1980’erne åbnede op for en hård konkurrence med Mercedes-Benz.
Selv med den skærpede konkurrence formåede Mercedes-Benz og Daimler dog at fastholde førerpositionen på det globale marked, og koncernen opnåede i 2015 det bedste resultat nogensinde.
Mercedes Benz’s biler har gennem årene nået ud til en lang række forskellige kundesegmenter. Porteføljen tæller både rednings- og politibiler, varevogne og lastbiler, og Mercedes er stærkt repræsenteret inden for alle disse kategorier. Det samme gælder naturligvis også i kategorien ’Personbiler’, hvor eksempelvis den klassiske taxamodel, E-Klasse, siden 1984 har været den dominerende model i Tyskland.
Mercedes Benz’s minibil, også kaldet Smart, blev lanceret i 1998 ud fra et design fra grundlæggeren af Swatch-gruppen Nicolas G. Hayek, der dog trak sig fra opgaven, før den første Smart Fortwo rullede ud af fabrikken.
Siden er Smart blevet produceret i otte forskellige modeller. Fra A-klassen, som den mindste model, og til T-modellen, der kædes sammen med turisme og transport. Især den klassiske Smart, der er praktisk i byerne, har vist sig at være en kæmpe succes i eksempelvis Kina.
I 1997 blev den første forhjulstrukne Mercedes introduceret på markedet. A-Klassen oplevede dog at få masser af negativ opmærksomhed i offentligheden, da modellen ved den svenske Älgtest tippede om på siden, da der blev foretaget en undvigelsesmanøvre.
Men det, der startede som noget, der mindede om en kæmpe skandale og nedtur for Mercedes, førte på kort sigt til en række forbedringer. Mercedes indførte brugen af hårdere fjedre, og innovative fremskridt, såsom indførelsen af det elektroniske stabilitetsprogram (ESP), blev introduceret som standard i alle andre bilmodeller. Flere andre bilmærker indførte lignende systemer, og den tippede Mercedes A endte altså i sidste ende med at betyde en væsentlig forbedring af trafiksikkerheden, ikke kun for Mercedes, men også for en række andre bilmærker.
De mest producerede og dermed også mest efterspurgte modeller fra Mercedes er C-Klassen, E-Klassen og S-Klassen. Alle tre klassiske baghjulstrukne modeller med motoren liggende foran. Mercedes har gennem årene løbende udvidet porteføljen og har blandt andet også sendt CLA Coupé og CLA Shooting på markedet som efterfølgeren til GLA. Endelig har Mercedes også produceret en SUV-model.