Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Honda
Opgave | Sammenlign og spar* | Du sparer i gennemsnit* | |
---|---|---|---|
Aircondition | 725 kr. | 46% | |
Andre opgaver | 848 kr. | 29% | |
Anhængertræk | 2.108 kr. | 22% | |
Batteri | 322 kr. | 22% | |
Bremser | 734 kr. | 23% | |
Dæk, hjul & hjulskifte | 689 kr. | 50% | |
Elektrisk arbejde | 684 kr. | 19% | |
Fejlsøgning | 1.010 kr. | 83% | |
Firehjulsudmåling & sporing | 539 kr. | 41% | |
Gearkasse | 526 kr. | 24% | |
Hjulskifte | 584 kr. | 70% | |
Kobling | 1.939 kr. | 25% | |
Lille Serviceeftersyn | 1.235 kr. | 57% | |
Motor | 1.481 kr. | 24% | |
Olieskift | 1.023 kr. | 55% | |
Rudeskift & stenslag | 949 kr. | 19% | |
Rustarbejde | 114 kr. | 29% | |
Serviceeftersyn | 831 kr. | 25% | |
Styretøj & undervogn | 618 kr. | 19% | |
Støddæmpere & affjedring | 1.125 kr. | 18% | |
Syn og synstjek | 980 kr. | 76% | |
Tandrem & taktkæde | 1.448 kr. | 23% | |
Udstødning | 1.541 kr. | 22% | |
Opgave | Spar i gennemsnit* | ||
Aircondition | 725 kr. / 46% | ||
Andre opgaver | 848 kr. / 29% | ||
Anhængertræk | 2.108 kr. / 22% | ||
Batteri | 322 kr. / 22% | ||
Bremser | 734 kr. / 23% | ||
Dæk, hjul & hjulskifte | 689 kr. / 50% | ||
Elektrisk arbejde | 684 kr. / 19% | ||
Fejlsøgning | 1.010 kr. / 83% | ||
Firehjulsudmåling & sporing | 539 kr. / 41% | ||
Gearkasse | 526 kr. / 24% | ||
Hjulskifte | 584 kr. / 70% | ||
Kobling | 1.939 kr. / 25% | ||
Lille Serviceeftersyn | 1.235 kr. / 57% | ||
Motor | 1.481 kr. / 24% | ||
Olieskift | 1.023 kr. / 55% | ||
Rudeskift & stenslag | 949 kr. / 19% | ||
Rustarbejde | 114 kr. / 29% | ||
Serviceeftersyn | 831 kr. / 25% | ||
Styretøj & undervogn | 618 kr. / 19% | ||
Støddæmpere & affjedring | 1.125 kr. / 18% | ||
Syn og synstjek | 980 kr. / 76% | ||
Tandrem & taktkæde | 1.448 kr. / 23% | ||
Udstødning | 1.541 kr. / 22% |
Bestil hjulskifte online. Du får skiftet hjul, tjekket dæktryk og visuel kontrol af bl.a. bremserne. Husk at medbringe de hjul, som skal monteres.
Bestil montering af dæk online. Du medbringer dæk til montering på dine fælge. Værkstedet tjekker dækmønster og bremser, inden dine hjul monteres.
Køb dine dæk online inkl. montering og få skarpe priser på populære mærker som Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli m.fl.
Bestil serviceeftersyn med stempel i servicebogen. Du får en komplet gennemgang af din bil efter producentens forskrifter. Værkstedet skifter alle krævede dele så bilens garanti er sikret.
Honda blev grundlagt i Tokyo i 1948. I starten fremstillede fabrikken særlige motorer til cykler. Siden overgik Honda til både at lave biler og motorcykler, og i dag er den japanske producent aktiv inden for mange områder. Ud over at producere biler og motorcykler, så fremstiller Honda også geotermiske energisystemer og skibsmotorer. Med en årlig produktion på ca. 22 millioner er Honda verdens største producent af motorer.
Virksomhedens grundlægger Soichiro Honda solgte i 1948 sit firma til Toyota. Honda-virksomheden havde fremstillet stempelringe, men samme år som Toyota overtog virksomheden, begyndte Mr. Honda at fremstille motorcykler i eget navn.
Allerede i det første årti gik salget så godt, at det fra 1959 var muligt for Honda at få sine motorcykler ind på det amerikanske marked. Succesen var opsigtsvækkende, og i 1960 eksporterede Honda til mere end 50 lande og producerede årligt ca. 165.000 motorcykler.
Udviklingen af pickup-trucken Honda T360 blev påbegyndt i 1958, og da Honda Arakawa blev lanceret for pressen på et stort bilshow i 1963, var journalisterne i stand til at prøvekøre bilen på en særlig øvebane.
I 1962 havde den japanske regering besluttet, at kun tre af landets bilproducenter måtte fremstille biler. Honda blev en af disse tre.
Den første bil fra Honda dukkede op 1963. Den kom til at hedde Honda S500. Den lille sportsvogn blev præsenteret for den europæiske offentlighed i nærheden af Koblenz. Præsentationen skete med deltagelse af grundlæggeren Honda, der kom sejlende til begivenheden på en dampbåd.
Ved udgangen af 1960’erne blev Honda T500 og TN360 sendt på markedet, og begge modeller blev hovedsageligt solgt i Japan og til dels også i Australien.
Allerede i de tidlige år af Hondas historie leverede den japanske bilproducent nogle imponerende motorsportsresultater. Det skete bl.a. med Honda S500 i Spa-Sofia-Liège (Marathon de la Route) i 1963.
Med etableringen på det verdensomspændende bilmarked blev Honda S500 fulgt op af Honda S800, der i 1967 blev præsenteret både i Tyskland og i USA. Modellen kom både i en cabriolet- og coupé udgave.
Flere årtier senere gik virksomheden tilbage til sine rødder, da man i 1999 lancerede roadster sportsvognserien Honda S2000. Denne model satte verdensrekord ved at have den største benzinmotor uden turboladning, som var set i en standardbil. Honda S2000 blev valgt som ’Årets Bil’ og ’Årets Motor’, fem gange i træk.
Honda begyndte tidligt at deltage i løb inden for motorsporten, og verdens største motorcykelproducent vandt mange titler i bl.a. Moto GP. Honda fik også succes i både Formel 1 og Formel 2.
I slutningen af 1980’erne og begyndelsen af 90'erne dominerede Honda i mange klasser inden for motorsporten. I Formel 1 vandt Honda seks verdensmesterskaber frem til i 2008. Efter en pause på nogle år vendte Honda tilbage til Formel 1 fra 2015, hvor man begyndte at levere motorer til McLaren-teamet.
Som det kendes fra Toyota med Lexus-modellen, og fra Nissan med Infiniti-modellen, så benytter Honda også et særligt brandnavn til bilerne i luksus- og sportsklassen.
Siden grundlæggelsen i 1986 har Hondas luksusbrand Acura hovedsageligt været solgt uden for Europas grænser. Det drejer sig især om steder som Nordamerika, Mexico, Kina og Rusland.
I modsætning til konkurrerende europæiske mærkers premium-modeller, så sælges Acura-modellerne uafhængigt af Honda-brandet. Produktionen er dog ikke outsourcet, og modellerne udvikles ud fra Hondas grundlæggende ideer inden for bilproduktionen.
I den øvre ende af skalaen var det Honda Accord, der fra 1976 sikrede virksomhedens position på markedet for bedre mellemklassebiler. Honda Accord var samtidig en forløber for nogle af de luksusmodeller, som senere blev produceret under brandnavnet Acura.
Modeller som Honda Vigor, Honda Ascot, Honda Rafaga, Honda Torneo og Honda Spirior appellerede til bilejere, som ville have noget særligt. Modellerne blev distribueret og solgt i Europa efter først at være blevet produceret i fire udgaver til det japanske marked.
Acura TSX, der mindede om en Honda Accord, blev produceret i perioden fra 2008 til 2015.
Også Honda Legend blev lanceret som en personbil i den dyrere klasse. I 1985 blev modellen introduceret i Tyskland, og i 1987 blev den fulgt op ad en coupé-udgave. Denne model var mere økonomisk at køre i, når den blev sammenlignet med de konkurrerende mærker på det tyske marked. Honda Legend blev produceret og solgt frem til 2012 og nåede at komme i handlen i 4 forskellige modeller.
Honda er en af de få japanske bil- og motorcykelproducenter, som stadig er uafhængige. De japanske ejere er ikke under indflydelse af investorer og er ikke bundet op på samarbejdsaftaler med andre brands.
I kølvandet på Hondas succes, med både at fremstille motorcykler og importere biler, etablerede den japanske bilproducent også salgsafdeling og europæisk hovedkontor i Tyskland. I 2003 grundlagde Honda desuden en særlig forskningsafdeling.
Porteføljen af biler omfatter for tiden den lille, populære Honda Jazz, den kompakte Honda Civic-klasse og forskellige modelversioner inden for SUV'erne, såsom HR-V og CR-V samt sportsvognen NSX 1.
Honda Jazz, der blev lanceret første gang tilbage i 1984, sælges nu på det globale marked under navnet Honda Fit. I 2011 og igen i 2017 fik mini-bilen et klædeligt facelift. Den tilbydes nu i tredje generation og i tre forskellige udstyrslinjer.
Honda Civic er en anden af Hondas langtidsholdbare modeller. Den kompakte model blev første gang præsenteret i 1972 og er siden blevet solgt i 10 forskellige udgaver. I dag sælges også modellerne, Civic X Edition, Civic Type R og Civic Type R samt en sports-coupé-model. Desuden findes der på markedet to versioner af Honda Civic Sedan samt den noget større Honda Tourer, som sælges i seks varianter på det tyske marked.
SUV-modellen Honda HR-V fås i tre versioner, mens CR-V fuldender den del af produktsortimentet og sælges i fem forskellige udstyrsvarianter.
To-personers sportsmodellen, NSX, der blev lanceret som en Acura-model i slutningen af 1980’erne, sælges i dag i en 2. udgave.