Skal din Fiat på værksted?

Sammenlign priser på reparationer og service til din Fiat

4.6 (3.327)
  • Få tilbud fra 267 uafhængige værksteder
  • Spar op til 50%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Fiat skal på værksted
Fiat
  • Du sparer op til 50%* når du reparerer eller servicerer din Fiat gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Fiat

Så meget sparer bilejere på Fiat reparationer og service

Priser og besparelser for de viste bilmærker, er baseret på et gennemsnit af forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Spar i gennemsnit*
Aircondition 734 kr. / 52%
Andre opgaver 559 kr. / 26%
Anhængertræk 1.884 kr. / 21%
Batteri 271 kr. / 16%
Bremser 761 kr. / 22%
Dæk, hjul & hjulskifte 693 kr. / 53%
Elektrisk arbejde 560 kr. / 23%
Fejlsøgning 1.067 kr. / 83%
Firehjulsudmåling & sporing 550 kr. / 41%
Gearkasse 1.653 kr. / 24%
Hjulskifte 624 kr. / 72%
Kobling 1.768 kr. / 29%
Lille Serviceeftersyn 1.356 kr. / 59%
Motor 1.434 kr. / 23%
Olieskift 958 kr. / 53%
Rudeskift & stenslag 960 kr. / 20%
Rustbeskyttelse / Undervognsbehandling 730 kr. / 14%
Serviceeftersyn 885 kr. / 26%
Styretøj & undervogn 772 kr. / 27%
Støddæmpere & affjedring 831 kr. / 22%
Syn og synstjek 814 kr. / 70%
Tandrem & taktkæde 1.180 kr. / 21%
Udstødning 777 kr. / 19%

Mest populære service og reparationer

Lige nu priser fra 199 kr.*
4.7 (19.455)
Spar i gennemsnit 66%*

Bestil hjulskifte online. Du får skiftet hjul, tjekket dæktryk og visuel kontrol af bl.a. bremserne. Husk at medbringe de hjul, som skal monteres.

Lige nu priser fra 450 kr.*
4.7 (1.093)
Spar i gennemsnit 57%*

Bestil montering af dæk online. Du medbringer dæk til montering på dine fælge. Værkstedet tjekker dækmønster og bremser, inden dine hjul monteres.

Spar i gennemsnit 762 kr.*
4.6 (11.203)
Spar i gennemsnit 54%*

Køb dine dæk online inkl. montering og få skarpe priser på populære mærker som Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli m.fl.

Spar i gennemsnit 899 kr.*
4.5 (30.542)
Spar i gennemsnit 24%*

Bestil serviceeftersyn med stempel i servicebogen. Du får en komplet gennemgang af din bil efter producentens forskrifter. Værkstedet skifter alle krævede dele så bilens garanti er sikret.

Bedømmelser af Fiat Service eller Reparationer

K. A. Autoteknik - Hella Service Partner
12-12-24
Supergod service. Meget søde mekanikere
Morten E.
Fiat 500 (2014)
HD Autoteknik - Automester
12-12-24
Godt arbejde og god service. Flinke og imødekommende folk.
Claus P.
Fiat Ducato (2011)
Bilens Værksted Aalborg - AutoPartner
03-12-24
Jeg følte mig helt tryg og vil vende tilbage
Tanja H.
Fiat Panda (2006)
Fiat

Fiat blev i 1899 grundlagt i den italienske by Torino af ni aktionærer. Navnet, der er et akronym for Fabbrica Italiana Automobili Torino, betyder frit oversat ’italiensk bilfabrik fra Torino’.

Bilproducent fra begyndelsen

Straks efter grundlæggelsen startede produktionen af biler. Den første model var den lille Fiat 3.5 HP, hvoraf der i alt blev bygget 24 eksemplarer. Siden kom efterfølgeren 6/8 HP, og i det følgende år præsenteredes også 8 HP i 1901 samt 12 HP i 1903. Disse modeller blev produceret i stort antal og var med til at sætte gang i en vellykket eksport til både England, Frankrig og USA.

Salgsfremgang og succes inden for motorsporten

Med overtagelsen af Ansaldi-fabrikken i 1905 samt etableringen af Brevetti-Fiat-organisationen kunne Fiat nu fokusere endnu mere på at udvikle nye bilmodeller.

Og successen fortsatte med præsentationen af Fiat Landaulet Brevetti i 1905.

I begyndelsen af 1900-tallet var motorsporten i USA utrolig populær. Det resulterede i, at Fiat i 1911 deltog i det store motorløb Grand Prix of America, hvor Fiat med modellen Fiat S74 blev en overbevisende vinder. Sejren kom dog ikke i debut-sæsonen, for Fiat havde deltaget i løbet siden 1909, eller i hvert fald siden åbningen af en fabrik i New York på omtrent dette tidspunkt.

I 1912 blev den første Fiat Zero produceret. Bilen blev markedsført som en familiebil. Modellen blev en succes, og efterfølgerne Fiat S 57/14 og Fiat 501 fik også succes inden for motorsporten, hvor Fiat blandt andet nu også deltog i Grand Prix of France.

I Europa betød indledningen på 1. Verdenskrig, at Fiat oplevede fortsat vækst ved sideløbende med bilproduktionen også at producere militære lastbiler, fly, maskingeværer, ambulancer og motorer til ubåde.

Den største succes inden for motorsporten opnåede Fiat med den legendariske Fiat Mefistofele fra 1908, hvor Ernest Eldridge i 1924 satte ny hastighedsrekord med 234,98 km/t. i en toptunet model. Allerede året efter valgte Fiat at trække sig fra deltagelsen i motorsporten.

Indførelse af masseproduktion

Under 1. Verdenskrig byggede Fiat ved Lingotto den største bilfabrik i Europa. Fabrikken gik hen og blev et varemærke for byen Torino. Efter krigens afslutning kæmpede Fiat sig gennem en række problemfyldte år. Blandt andet betød omfattende og gentagne strejker, at fabrikkens maskiner stod næsten helt stille frem til 1923.

Men fra da af kom der for alvor gang i produktion af nye modeller. Fiat 501, 505, 510 og 519 blev alle præsenteret for offentligheden. Det samme gjorde 4-personers-modellen Fiat 509 i 1925.

Med overgangen til masseproduktion ønskede Fiat at skabe bedre forhold for de ansatte. Derfor indførte den italienske bilkoncern en række epokegørende social- og sundhedsforbedringer for fabriksarbejderne.

Produktionen buldrede nu derudaf og nåede sit højeste niveau i 1932 med over 20.000 producerede biler. For eksporten gik det også strygende, hvor mere end 6.500 biler blev solgt til eksportmarkederne.

Licensaftaler banede vejen for større markedsandele

Bilproduktion faldt markant under 2. Verdenskrig. Men allerede i 1945 blev Fiat-fabrikkerne genopbygget og gjort klar til atter at kunne fremstille personbiler.

I løbet af få år var Fiat atter et synligt brand på markedet. Fiat 144, der blev lanceret i 1948, var på mange måder en nyhed. Både hvad angår design og mekanik skilte modellen sig ud. I den følgende periode lanceredes flere nye modeller, som førte til, at Fiat efterhånden fik etableret sig som et internationalt konkurrencedygtigt brand.

Samtidig med successen på hjemmemarkedet begyndte Fiat nu også at indgå licensaftaler. Med disse aftaler kunne Fiat nu fremstille modeller som Simca i Frankrig, NSU-Fiat i både Tyskland og Polen og siden 1950'erne også en udgave af spanske Seat.

Den populære Fiat 124 blev kåret som årets bil i 1967 og blev i slutningen af 1960’erne produceret i licensudgaver, som passede til markederne i forskellige europæiske lande. Det gjorde sig gældende for Tohaş i Tyrkiet, Lada i Sovjetunionen og hos Seat i Spanien. I 1969 købte Fiat den italienske bilfabrikant Lancia.

Siden 1966 har Ferrari tilhørt Fiat-koncernen. Fiat ejede stort set hele Ferrari-brandet indtil 2016, hvor Ferrari blev udskilt i en selvstændig enhed.

Største bilindustri i Europa

Når det både gjaldt antal bilmodeller på markedet og antallet af solgte biler, var Fiat i 1970’erne Europas største bilkoncern.

Som et led i Fiats ekspansive forretningsstrategi, så havde italienerne siden slutningen af 1970’erne også haft en joint venture-aftale med Peugeot om at udvikle bilmodeller til de respektive markeder. Som et led i bilgigantens overordnede vækststrategi valgte Fiat i 1986 at opkøbe Alfa Romeo.

Med opkøbet blev der nu etableret en nyt joint venture-samarbejde, kaldet Tipo 4. Samarbejdet omfattede Lancia, Fiat, Alfa Romeo og Saab. Aftalen betød bl.a., at alle nye modeller fra de selvstændige brands blev udviklet gennem en gensidig proces, hvor fabrikkerne udvekslede ideer om teknologi og design. Ud af det samarbejde kom bl.a. modeller som Saab 9000, Lancia Thema, Fiat Croma og Ferrari 308 Quattro.

Påstand om et vanskeligt marked

Fiat syntes at være godt på vej til ’evig’ succes, men den voksende konkurrence på de enkelte landemarkeder var en konstant udfordring. Derfor igangsatte Fiat en modernisering af produktporteføljen.

Denne fornyelsesproces resulterede i, at Fiat i 1980’erne kunne præsentere modeller som Fiat Panda, Fiat Tipo og Fiat Uno. Det var alle tre modeller, som endte med at blive enormt populære.

Fiat var på dette tidspunkt også den første bilfabrikant, der introducerede en personbil med en direkte injektionsdieselmotor. Det skete med lanceringen af mellemklassebilen Fiat Croma i 1987. Siden fulgte endnu en innovationsnyhed, da Fiat Marea kom på markedet med et særligt elektronisk styret indsprøjtningssystem i motoren.

Helt frem til i dag har Fiat været blandt verdens førende bilproducenter, når det handler om variation og mangfoldighed af modeller. Det gælder lige fra den lille Fiat 500 til Fiat Panda og over til Fiat Punto og Fiat Tipo i mellemklassen. Også de store SUV’er og Minivan, som 500X, 500L og Van Freemont, har markeret sig på markedet.

Senest har Fiat i 2016 relanceret den sporty Fiat 124 Spider, som faktisk er baseret på designet fra Mazda MX 5.