Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Ssangyong
Opgave | Sammenlign og spar* | Du sparer i gennemsnit* |
---|---|---|
Opgave | Spar i gennemsnit* |
Bestil hjulskifte online. Du får skiftet hjul, tjekket dæktryk og visuel kontrol af bl.a. bremserne. Husk at medbringe de hjul, som skal monteres.
Bestil montering af dæk online. Du medbringer dæk til montering på dine fælge. Værkstedet tjekker dækmønster og bremser, inden dine hjul monteres.
Køb dine dæk online inkl. montering og få skarpe priser på populære mærker som Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli m.fl.
Bestil serviceeftersyn med stempel i servicebogen. Du får en komplet gennemgang af din bil efter producentens forskrifter. Værkstedet skifter alle krævede dele så bilens garanti er sikret.
Ssangyong er en sydkoreansk bilproducent grundlagt i 1954 og specialiseret i produktion og markedsføring af SUV'er, 4X4'ere og pick-ups.
Oprindeligt startede Ssangyong sin forretning med to separate virksomheder. Det var først i 1963, at disse to virksomheder fusionerede for at danne Ha Dong-hwan Motor. Året efter begyndte virksomheden at bygge jeeps til den amerikanske hær, derefter lastbiler og busser.
I 1977 skiftede Dong-Hwan Motor navn til Dong-A Motor, og købte derefter Keohwa et par år senere i 1984.
Ssangyoung-mærket dukkede først op i 1988, da Dong-A Motor blev overtaget af Ssangyong Business Group. Dette betød at alle køretøjer der forlod koncernens fabrikker, nu bær Ssangyong-mærket.
Stadig med dette mål om at etablere sig på nye markeder, underskrev Ssangyong et teknologisk partnerskab med Mercedes-Benz i 1991. For Ssangyong var formålet med denne aftale at udvikle en sportsbil ved brug af eksisterende Mercedes-infrastruktur.
Dette partnerskab mellem disse to producenter resulterede i Ssangyong Musso, som oprindeligt blev solgt af Mercedes-Benz og derefter overtaget af Ssangyong.
Da salget af Musso ophørte, fortsatte Ssangyong med at drage fordel af dette partnerskab ved at genbruge en del af Mercedes-Benz' knowhow på andre Ssangyong-modeller såsom Korando eller Rexton.
Slutningen af 1990'erne markerede begyndelsen på en overgangsperiode for Ssangyong-mærket. Mærket har faktisk gæld på flere hundrede millioner dollars, det blev købt i 1997 af Daewoo motors (i dag GM Korea) for at genbalancere sin økonomiske balance. Desværre bar denne overtagelse ikke frugt, og et par år senere var det den amerikanske gigant General Motors tur til at købe mærket.
Takket være dette opkøb bliver Ssangyong-mærket den tredjestørste producent i Sydkorea og producerer mere end 200.000 køretøjer om året. Den kinesiske bilproducent (SAIC) søger med sine gode resultater om at overtage Ssangyong for at få fodfæste på det sydkoreanske marked. Der blev derfor underskrevet en aftale mellem de to producenter i oktober 2004. Samme år blev mærkets første minivan født, Ssangyong Rodius.
Finanskrisen i 2008 hjalp ikke den sydkoreanske producents forretning, så meget, at en ny overtagelse var nødvendig. Det var i 2011, at Ssangyong blev opkøbt af en indisk bilproducent, Mahindra & Mahindra.
Desværre vil denne overtagelse ikke have de forventede effekter, fordi Ssangyong i 2020 er sat i betalingsstandsning på grund af gæld oparbejdet over flere kvartaler hos forskellige banker.
Ssangyongs mørke periode kunne ende takket være overtagelsen af et stålselskab (KG Group) i august 2022.
Ssangyong har til hensigt at udvide sin tilstedeværelse på internationale markeder gennem en kundeorienteret strategi. Det er også til stede i 107 lande og har et netværk på 1.300 distributører.
I Europa er der 800 distributører i 29 lande som Frankrig, Spanien, Italien og Tyskland. Til dato er mere end 300.000 køretøjer blevet markedsført på europæisk jord, hvilket viser en reel interesse for den sydkoreanske producents køretøjer.