Skal din Porsche på værksted?

Sammenlign priser på reparationer og service til din Porsche

4.5 (79)
  • Få tilbud fra 267 uafhængige værksteder
  • Spar op til 50%*
  • Bestil tid online med prismatch og 3 års FDM-godkendt garanti
Få tilbud
Derfor bør du bruge Autobutler når din Porsche skal på værksted
Porsche
  • Du sparer op til 50%* når du reparerer eller servicerer din Porsche gennem Autobutler
  • Autobutler.dk hjælper dig med at sammenligne online tilbud
  • Alle værksteder stikprøvekontrolleres af FDM
  • Vi giver dig tryghed med vores 3 års FDM-godkendt garanti
  • Du undgår ventetid og kan trygt bestille tid online
Få tilbud

Sammenlign tilbud fra lokale værksteder til din Porsche

Så meget sparer bilejere på Porsche reparationer og service

Priser og besparelser for de viste bilmærker, er baseret på et gennemsnit af forskellige modeller og årgange. Du skal derfor oprette en opgave for at se din faktiske pris og besparelse.
Opgave Spar i gennemsnit*
Aircondition 1.433 kr. / 58%
Anhængertræk 2.230 kr. / 19%
Bremser 2.816 kr. / 22%
Dæk, hjul & hjulskifte 925 kr. / 55%
Firehjulsudmåling & sporing 563 kr. / 43%
Motor 4.087 kr. / 23%
Olieskift 958 kr. / 52%
Serviceeftersyn 1.723 kr. / 27%
Tandrem & taktkæde 4.788 kr. / 20%

Service og reparation af Porsche

Mest populære service og reparationer

Lige nu priser fra 199 kr.*
4.7 (19.455)
Spar i gennemsnit 66%*

Bestil hjulskifte online. Du får skiftet hjul, tjekket dæktryk og visuel kontrol af bl.a. bremserne. Husk at medbringe de hjul, som skal monteres.

Lige nu priser fra 450 kr.*
4.7 (1.093)
Spar i gennemsnit 57%*

Bestil montering af dæk online. Du medbringer dæk til montering på dine fælge. Værkstedet tjekker dækmønster og bremser, inden dine hjul monteres.

Spar i gennemsnit 762 kr.*
4.6 (11.203)
Spar i gennemsnit 54%*

Køb dine dæk online inkl. montering og få skarpe priser på populære mærker som Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli m.fl.

Spar i gennemsnit 899 kr.*
4.5 (30.542)
Spar i gennemsnit 24%*

Bestil serviceeftersyn med stempel i servicebogen. Du får en komplet gennemgang af din bil efter producentens forskrifter. Værkstedet skifter alle krævede dele så bilens garanti er sikret.

Bedømmelser af Porsche Service eller Reparationer

Brdr. Dan Biler A/S - Magneti Marelli Checkstar
17-10-24
Super god oplevelse, meget professionelt.
Andreas E.
Porsche MACAN GTS (2018)
ZN Autocenter - Teknicar
12-06-24
Super gode service. Lade mig forklar: Jeg køre Porsche Cayenne. Lavet opgaven på autobutler for 2...
Wiktor J.
Porsche Cayenne (2018)
Hillerød Autocenter - Carspot
24-04-24
Super venlige, grundige og hurtige.
Steffen T.
Porsche Cayenne (2019)
Porsche

Porsche, der blev grundlagt i Stuttgart i 1931 af Ferdinand Porsche, fremstillede de første år mobile skurvogne, til eksempelvis byggepladser. Først senere påbegyndte virksomheden aktiviteter inden for bilindustrien.

Porsche AG har fremstillet biler siden 1945 og har slået sit navn fast som et sportsvognmærke. I dag er virksomheden en del af Volkswagen-koncernen.

Først opfinder, senere iværksætter

På det tidspunkt hvor Porsche blev stiftet, kunne Ferdinand Porsche allerede se tilbage på en lang karriere inden for den gryende bilindustri. Før århundredeskiftet havde Ferdinand Porsche været involveret i udviklingen af den elektriske bil Egger-Lohner, som også blev kaldt for Porsche 1. I år 1900 præsenteredes efterfølgeren til "Lohner-Porsche" på Paris World Exposition.

Ferdinand Porsche blev tidligt kendt internationalt for udviklingen af de elektriske hjulnav. Siden udviklede han også en racerbil med træk på alle fire hjul, og senere igen en hybridbil, som både var drevet af benzin og el.

Startede som teknisk designer

I 1906 blev Ferdinand Porsche ansat som teknisk direktør hos Austro-Daimler, som på daværende tidspunkt var en af Europas førende bilproducenter.

Det var i samme periode, at Ferdinand Porsche selv sad bag rattet i Austro-Daimler Touring-bilen, hvor det blev til tre sejre i Prince Heinrich-løbet. Som teknisk direktør var Porsche også ansvarlig for konstruktionen af den første Mercedes-kompressor-model i 1921. Modellerne af Mercedes-Benz S-typen blev fra 1927 førende inden for den internationale motorsport.

Konsulent og en drøm om at blive selvstændig

Med etableringen af rådgivningsvirksomheden inden for "Design og rådgivning om motor- og køretøjskonstruktion" begyndte Porsche i 1931 at virke som konsulent. I en periode arbejdede han bl.a. for flere af de etablerede bilproducenter, og allerede i 1932 blev Grand Prix racerbilen med en 16-cylindret bagvedliggende motor (den senere hækmotor) præsenteret for offentligheden.

Folkevognsboblen – et ikon ser dagens lys

Ideen om at placere motoren omme bagerst i bilen blev også brugt til den lille bil NSU Type 32. Senere blev ideen også brugt til VW Beetle (Folkevognsboblen), som efter 2. Verdenskrig gik hen og blev særdeles kendt.

VW Beetle, der var den første prototype fra den tyske bilproducent Volkswagen, blev fra 1934 udviklet under supervision af Porsche. Prototyperne blev delvist fremstillet af Daimler-Benz AG. I 1938 fik Porsche hovedansvaret for opførelsen af bilfabrikken i Wolfsburg, som i dag er hovedkvarter for Volkswagen.

De forskellige aktiviteter blev afbrudt af 2. Verdenskrig, men inden da nåede man i 1939 at introducere Berlin-Rom-bilen. Porsche 64, som modellen sidenhen blev kaldt, blev bygget ved hjælp af vindtunneller. Det var denne model, som kom til at danne grundlag for udviklingen af de senere Porsche-sportsvogne.

Den første Porsche-model kom dog til at hedde Porsche 356 No 1. Den åbne 2-personers sportsvogn fra 1948 blev allerede samme år kendt, da den vandt i sin klasse i Innsbruck City-løbet.

Porsche udvikler nyt logo og præsenterer nye modeller

I begyndelsen af 1950’erne blev det senere så kendte Porsche-logo lanceret. Det ikoniske logo viser dele af våbenskjoldet fra de to byer, Stuttgart og Württemberg, og logoet illustrerer dermed fabrikkens tilhørsforhold til disse områder. Våbenskjoldet indeholder desuden en hest, der er taget fra Stuttgarts våbenskjold. Hesten symboliserer det hestestutteri, hvor byen blev anlagt. Logoet er siden hen kun blevet ændret meget lidt og indeholder i dag stadig de to navne Porsche og Stuttgart.

I 1953 blev Porsche 550 Spyder præsenteret for offentligheden i Paris. Racevognen, der var udstyret med en 4-knastakselsmotor, banede vejen for Porsches senere så store popularitet og internationale succes.

I de følgende årtier skrev Porsche både design- og motorsportshistorie ved at fremstille modeller som Porsche 911 fra 1964, Porsche 911 Targa fra 1966 og VW Porsche 914 fra 1969. Salgssuccessen for disse modeller var tæt forbundet med det forhold, at Porsche også i disse år vandt stribevis af internationale motorløb.

Tysklands mindste, uafhængige bilproducent

Efter at Porsche var blevet omdannet til et aktieselskab i 1972, kunne selv ikke oliekrisen bremse virksomhedens fremgang. I 1974 lancerede Porsche modellen 911 Turbo.

Selvom Porche hverken fremstillede lige så mange biler eller modeller som andre bilproducenter, så fortsatte virksomheden op gennem 1980’erne med at være en succesfuld producent af sportsvogne til det private marked. I slutningen af årtiet løb Porsche dog ind i økonomiske problemer, som et resultat af en faldende dollarkurs.

En omorganisering i virksomheden samt en udvidelse af produktporteføljen afværgede den værste krise. I 2006 var Porsche stadig den mindste uafhængige bilproducent i Tyskland. Og hvad der var ret så bemærkelsesværdigt, var, at Porsche var en af de bilproducenter, som havde et af de højeste overskud i branchen.

Tætte forbindelser til Volkswagen

Porsche og Volkswagen (VW) er ikke kun forbundet, fordi de to bilproducenter tidligere i historien sammen stod bag udviklingen af folkevognsboblen (VW Beetle). I midten af 70'erne blev Porsche 924 udviklet gennem et samarbejde mellem Porsche og VW, og både Porsche Cayenne og VW Touareg er udviklet på baggrund af de samme designideer.

I 1990'erne var der tilmed også sammenfald i ledelsen i de to virksomheder. Fra 2005 fortsatte Porsche med at udvide sin aktiepost i VW. En egentligt overtagelse kom dog aldrig på tale, men fra 2009 blev der iværksat en målrettet integration af de to tyske bilproducenter. Siden 2012 har Porsche AG været en del af VW-koncernen.

Designet til race

Den overordnede ide og de grundlæggende princippe i fremstillingen af Porsches modeller har lige siden begyndelsen været, at man ville udvikle og fremstille kraftfulde, potente racerbiler. Lige siden de første modeller, Porsche Type 34, Berlin-Rom-bilen (Porsche 64) fra 1939 og Grand Prix racerbilen Cisitalia fra 1946, har Porsche været en dominerende magtfaktor inden for motorsporten.

Porsche kan bl.a. se tilbage på talrige Formel 1-titler og mindst 18 sejre i 24-timers løbet Le Mans. Statistikken tæller også alt i alt 11 sejre ved Targa Florio og Paris-Dakar rallyet.

SUV-model fra Porsche fuldender produktsortimentet

Med lanceringen af Porsche Boxster i 1996 og coupé-modellen Cayman i 2005 udvidede Porsche gradvist porteføljen.

I 2002 blev sortimentet komplet, da Porsche sendte den første SUV-model i handlen.

Porsche Cayenne blev en succes. Tendensen i markedet, bl.a. med en stigende efterspørgsel efter de større SUV’er og off road modeller, mærkedes også hos Porsche, hvor Porsche Cayenne i 2016 var den mest solgte Porsche-model i Tyskland.

Porches salgsprogram består i dag af fem modeller: Sportsudgaverne Porsche 911 og 718 i henholdsvis 14 og 4 forskellige versioner, Porsche Panamera i 10 varianter, SUV Macan i 6 varianter og endelig Porsche Cayenne i 11 forskellige udgaver.